Dades per reflexionar

1
Icona moto

130.000 MOTOS CIRCULAN CADA
DÍA ALS ACCESSOS A BARCELONA

Icona casc

EN MOTO ES MULTIPLICA PER 5
EL RISC D'ACCIDENT RESPECTE
A CIRCULAR AMB COTXE

Icona fulles

LES MOTOS AMB ETIQUETA
EMETEN 15 VEGADES MENYS PM
QUE LES SENSE ETIQUETA

CALDRIEN 5 TRAMVIES
PER MOURE 1.000 PERSONES

icona bus

CALDRIEN 8 AUTOBUSOS
PER MOURE 1.000 PERSONES

EL 34% DELS DESPLAÇAMENTS
QUE FEM AL DIA SÓN PER FEINA

Icona cotxe

D'AQUESTS DESPLAÇAMENTS,
UN 49% SÓN EN COTXE

caixa vermella amb somriure

EL 59,7% DELS DESPLAÇAMENTS
PER OCI I ES FAN A PEU O EN BICICLETA

7,6 MILIONS DE DESPLAÇAMENTS A PEU
AL DIA A L'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA

icona bus

870.000 DESPLAÇAMENTS AL DIA
EN BUS A L'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA

icona moto

490.000 DESPLAÇAMENTS AL DIA
EN MOTO A L'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA

icona bici

150.000 DESPLAÇAMENTS AL DIA
EN BICI A L'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA

Bosses de brossa

L'ANY 2018 ES VAN PRODUIR
1,5 MILIONS DE TONES DE
RESIDUS A L'ÀREA
METROPOLITANA

Icona persona i brossa

L'ANY 2018 CADA HABITANT
DE LA METRÒPOLIS VA
GENERAR 460 KG DE
RESIDUS

Icona contenidor reciclatge

L'ANY 2018 1 MILIÓ DE
TONES DE RESIDUS VAN
ACABAR AL CONTENIDOR
DE RESTA

Icona contenidors

EL 90% DEL CONTINGUT DE
CONTENIDOR DE RESTASÓN
MATERIALS RECICLABLES I
HAURIEN D'ANAR EN
CONTENIDORS DIFERENTS

Icona restes menjar

EL 38% DE RESIDUS
GENERATS SÓN ORGÀNICS

Icona restes menjar

DELS RESIDUS ORGÀNICS,
NOMÉS SE'N SEPARA
CORRECTAMENT UN 30%, TOT
I QUE SÓN REAPROFITABLES EN
UN 100%

Icona mapa AMB

LA MITJANA DE RECOLLIDA
SELECTIVA A L'ÀREA
METROPOLITANA VA SER DEL
35,5% EL 2018

Icona reciclatge ciutat positiu

UN 16% DELS MUNICIPIS
METROPOLITANS JA HAN
ACONSEGUIT EL REPTE DEL
50% DE RECOLLIDA
SELECTIVA

Icona reciclatge ciutat regular

UN 38% DELS MUNICIPIS
METROPOLITANS ESTAN ENTRE
EL 35% I EL 50% DE
RECOLLIDA SELECTIVA

Icona reciclatge ciutat negatiu

UN 47% DELS MUNICIPIS
METROPOLITANS ESTAN ENTRE
EL 20% I EL 35% DE
RECOLLIDA SELECTIVA

Icona eines

EL SERVEI DE REPARACIÓ
MILLOR QUE NOU REP 1.983
VISITES MENSUALS DE
MITJANA

Casos d’estudi La mobilitat en altres ciutats

chica_bicicleta

FONT: PLAYGROUND

La ciutat de Milà, el principal motor econòmic d’Itàlia, s’està plantejant pagar els seus ciutadans perquè utilitzin la bici per anar a la feina. El Govern està buscant solucions de mobilitat sostenible des que Milà i altres ciutats italianes es van veure afectades el desembre de l’any 2016 per uns nivells de contaminació preocupants.

miami

The Underline és un projecte que s’està gestant a la ciutat de Miami per aprofitar els més de 40 quilòmetres d’infraestructura de metro elevada. A sota es pretén construir-hi un llarg carril bici i vies per a vianants per tal de propiciar la mobilitat sostenible. A més, per promoure la iniciativa s’organitzen bicicletades populars i debats per trobar la millor manera d’aprofitar l’espai.

paris

FONT: PARIS

La capital francesa està disposada a intervenir en set llocs icònics de la ciutat, situats en sectors molt transitats per automòbils, amb l’objectiu de redistribuir l’espai viari disponible i assignar-ne un 50% als vianants i ciclistes. Els set punts que es remodelaran són les places Bastille, Gambetta, Italie, Nation et Pantheón, i l’entorn de l’estació de metro Place des Fêtes i de l’església de la Madeleine.

amsterdam

Als Països Baixos s’ha construït la primera carretera solar del món: un carril bici pavimentat amb panells fotovoltaics. Després de sis mesos d’assaig, els enginyers diuen que el sistema està funcionant fins i tot millor del que s’esperava. El carril bici de prova, de 70 m, genera 3.000 kWh, l’electricitat suficient per alimentar un habitatge durant un any.

Carril bici de nit

FONT: TRAVELER

A Lidzbark Warmiński (Polònia) s’acaba d’inaugurar un carril bici que s’il·lumina a la nit per marcar la via ciclista i aconseguir així que els trajectes en bicicleta siguin més segurs. Inspirat en un quadre de Van Gogh, el material del carril s’alimenta d’energia solar per aconseguir de nit aquest efecte lumínic tan estètic.

BRT Vitoria

FONT: EL CORREO

El Govern basc proposa, com a alternativa al tramvia de Salburua i Urtaran, el BRT (Bus Rapid Transit), un sistema de transport que es basa en l’ús d’autobusos elèctrics que disposen de carril propi i prioritat semafòrica.

Parking day

FONT: DOBLE FILA

Park(ing) Day és un microprojecte que, de manera atractiva, incita els ciutadans a gaudir de la ciutat sense cotxes, convertint les places de pàrquing en punts de lleure per als vianants i recuperant així, durant un dia, l’espai públic.

Carregadors elèctrics TESLA

Tothom coneix l’expressió “Tots els camins porten a Roma”, oi? Doncs Tesla està estenent la seva xarxa de Supercarregadors per tot Europa, de manera que és possible arrivar a la capital italiana des de gairebé qualsevol punt del vell continent.